Hollywood Hair Barbie.

10 Gru

Lata 80. i 90. to chyba okres największej świetności w historii Barbie. Nosiła ona wtedy najbardziej rozpoznawalny odlew twarzy wśród lalek Mattela czyli Superstar 1977, który otoczony burzą lśniących włosów, fantazyjnymi strojami i oczywiście charakterystycznym odcieniem różu sprawiły, że Barbie z tamtych lat stała się ikoną fashion dolls. To tyle  w kwestii refleksyjnych wstępów😉 . Na jakiś czas lalki z tym headmoldem troszkę mi się przejadły. Moim zbiorem zawładnęły nowsze lalki, wpadłam w szał wymieniania ich ciałek na artykułowane, przez co starsze wiekiem panny odeszły na drugi plan. Oczywiście do czasu🙂 . Razem z Equestrienne Barbie, którą pokazałam Wam jeden wpis temu, zakupiłam drugą – „superstarkę” właśnie:

DSC04315Panna z pozoru wyglądała na zaplutą, jednak po małym spa, okazało się, że jest w bardzo dobrej kondycji. I choć nosiła pierścionek i strój od Roller Blade Barbie, to kolczyki i piękne włosy z bujną grzywką ułatwiły identyfikację:

DSC04394 DSC04391 DSC04398

Pannica okazała się być gwiazdą ze świata filmu czyli Hollywood Hair Barbie z 1992 roku:

Zdjęcie ze strony http://www.dollyshouse.ru.

U mnie ta Basieńka nosi mniej spektakularne ubranko, jednak mam nadzieję, że kiedyś trafi do mnie przypadkiem ten złoty kostiumik🙂 .

DSC04384 DSC04380 DSC04401Ubranko to jest jednak samo w sobie ciekawostką – kiedyś Mangusta powiedziała mi, że w Auchan są ubranka dla Barbie, zapakowane w folię z chińską etykietką, lecz niektóre mają wewnątrz metkę Barbie Genuine! Postanowiłam to sprawdzić. Kupiłam kilka kompletów i okazało się, że dwa z nich faktycznie są ometkowane, jak oryginały Mattela:

DSC04409Dzięki temu moje dwie ostatnie, bazarowe zdobycze mają oryginalne, mattelowskie ciuszki:

DSC04408

A może to bezczelne, chińskie kopie?😉

Odpowiedzi: 18 to “Hollywood Hair Barbie.”

  1. Zbieraczka Dziwaczka 10/12/2013 @ 18:31 #

    Bardzo ładne , optymistyczno-wiosenne zdjęcia🙂
    Baśka w Twoim ubranku wygląda moim zdaniem o wiele lepiej niż przypisanym firmowo – świeżo i dziewczęco , bez złoconych tekstyliów🙂

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:04 #

      Dzięki, Dziwaczko!🙂 Czasem papier do scrapbookingu przydaje się do czegoś innego. Ale muszę Cię zmartwić – ta Baśka po Nowym Roku będzie miała swój złoty strój😉

      Lubię

      • Zbieraczka Dziwaczka 14/12/2013 @ 15:41 #

        🙂 Więc jeszcze przed Nowym Rokiem napatrzę się na „cywilny” ciuszek🙂

        Lubię

  2. Metka Metuszka 10/12/2013 @ 19:11 #

    Jaka ona śliczna. Ma słodką twarzyczkę.🙂 Bardzo fajny ten ciuszek.🙂

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:05 #

      Dzięki, Metko!🙂 Ciuszek jak najbardziej barbiowy, nie wiem, skąd jakaś chińska firma go miała🙂

      Lubię

  3. madmadzia 10/12/2013 @ 22:39 #

    Ma ślicznie namalowane oczy – z ciekawym, niepowtarzalnym wzorkiem, po którym zidentyfikujesz lalkę, nawet jak jej obetną włosy😉

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:06 #

      Madziu, takim znawcą jeszcze nie jestem, żeby po oczach rozpoznawać, ale wiem, że jeśli bym ją komuś z Was pokazała, to na pewno otrzymałabym odpowiedź😉

      Lubię

  4. Szara Sowa 10/12/2013 @ 22:58 #

    A cena ciuszków jak za oryginał, czy jak za chińską podróbkę?

    Lubię

  5. Aida 11/12/2013 @ 09:40 #

    Uwielbiam Hollywood Hair Barbie! To moja wymarzona lalka z dzieciństwa. Marzy mi się dość rzadka Malezyjska wersja tej lalki. Ciekawa jestem skąd Twoja pochodzi bo mam wrażenie że nieco różni się od mojej chińskiej.

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:09 #

      Aido, ja też ją bardzo polubiłam🙂 Moja też pochodzi z Chin. Zaglądnęłam jednak na Twojego bloga, wyszukałam Twoją HH i wydaje mi się, że faktycznie się różni – przede wszystkim włosami! Moja chyba ma z saranu, a Twoja wygląda jakby miała z kanekaleonu. No, i moja ma dużo bardziej zakręconą grzywkę… Ciekawe🙂

      Lubię

  6. Ashoka 12/12/2013 @ 21:30 #

    Szalenie jej fryzura się mi podoba. Fajne te ciuszki, będę się bacznie rozglądać:)

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:09 #

      Warto się za ciuszkami rozglądać, naprawdę🙂

      Lubię

  7. sinestro 13/12/2013 @ 11:34 #

    Kurczę, nie wiedziałam o tym z Auchan, dzięki za cynk🙂 Całe szczęście, że Barbie ostały się jej prawdziwe kolczyki. Hollywood Hair to jedna z tych, które mi się śniły po nocach w dzieciństwie i mam do niej ogromny sentyment, a w nowych ubrankach prezentuje się przesłodko. Sama nie wiem, która z tych dwóch podoba mi się bardziej🙂

    Lubię

    • Ania 13/12/2013 @ 11:41 #

      Nie ma za co🙂 Sama byłam zaskoczona tymi ciuszkami i zastanawia mnie, skąd Chińczycy je mają… Może jakaś firma produkowała dla Mattela i zostały im nadwyżki?😉

      Lubię

  8. Stary_Zgred 15/12/2013 @ 14:01 #

    Ooooo, jak ja dawno nie byłam w ciuchaczyku żadnym! A tam takie skarby czekają, żeby je odszukać i zabrać ze sobą do domu. Obie Basie zachowały się w świetnym stanie i aż ciężko uwierzyć, że ktoś ich NIE chciał. I choć wyjątkowo, bardziej podoba mi się Superstarka, to i tej drugiej bym w koszu z zabawkami nie zostawiła. Patrzy z tak wyraźną prośbą w oczach, że trzeba być jakimś potworem, by się nie ulitować.

    Lubię

    • Ania 17/12/2013 @ 05:03 #

      No, coś jest w tym jej spojrzeniu, choć ja przy zakupie kieruję się bardziej emocjami i pierwsza myśl po zobaczeniu takiej lalki to „oo, superstarka”, druga „i ma ciałko ze zgiętymi łokciami”, następnie ją kupuję, a dopiero w domu odkrywam jej urok😉

      Lubię

Jeśli masz ochotę, skomentuj ten wpis!

